VOORWOORD Boom uitgevers Amsterdam maakt deel uit van Koninklijke Boom Uitgevers (KBU). Het adagium van dit bedrijf is ‘voor een beter begrip’ . Dat is te lezen als: wij uitgevers verzorgen producten die bijdragen aan het beter begrijpen van de complexe wereld waarin we leven. Maar men kan ook lezen: Boom uitgevers streeft naar een beter begrip tussen mensen onderling; een beter begrip van hun normen, waarden, kennis, belangen en idealen. Beide interpretaties zijn van grote betekenis voor het werk dat wij verrichten. Deze nieuwe aanbieding voor het voorjaar 2014 demonstreert dit duidelijk. Onze uitgaven bestrijken vakgebieden die een cruciale rol vervullen in het moderne maatschappelijke leven. Wij werken daartoe samen met auteurs, instellingen en organisaties die professioneel en wetenschappelijk leidend zijn. Dat is een groot voorrecht en ook een groot genoegen. Boom uitgevers Amsterdam publiceert in 2014 onder meer de Nederlandstalige editie van de DSM-5, een integrale vertaling van een standaardwerk van Hegel (Grondslagen van de rechtsfilosofie), een biografie van Loe de Jong (Loe de Jong: Chroniqueur van de bezetting) en een spraakmakend boek op het gebied van management en coaching: Thank God it’s Monday van Huub van Zwieten. Daarnaast zullen nog vele tientallen uitgaven verschijnen, die wederom overzichtelijk worden gepresenteerd in deze nieuwe aanbiedingscatalogus. Amsterdam, oktober 2013, Wouter van Gils Pagina 2
Pagina 4Heeft u een onderzoeksrapport, pagedirect of digi uitgaves? Gebruik Online Touch: flyer digitaal bladerbaar op uw website plaatsen.
BuA Voorjaarsaanbieding 2014 Lees publicatie 2Home